facebook

ДепартаментИкономика

Конференции

Юбилейна научно-практическа конференция „Академични ценности и дигитални трансформации – мисия, стандарти и лидерство в образованието“, посветена на 30-годишнината от създаването на Нов български университет

 

Нов български университет, София

14 февруари 2022 г.

 

Аула - от 9.00- 13.00 ч.

Зала 409, корпус 1, от 13.00-18.00 ч.
Зала 310, корпус 1, от 13.00-18.00 ч.


Организатори:
департамент „Администрация и управление“
департамент „Икономика“


Водещи:
Изказвания в пленарна сесия на участниците от Почетния съвет на конференцията:
проф. Пламен Дойнов, д.н – Ректор на НБУ,
проф. Веселин Методиев – председател на настоятелството на НБУ,
д-р Георги Текев – Изпълнителен директор на НБУ, както и специално поканени гости от различни университети в страната
Изказвания и дискусия на записалите се участници по тематични направления


Участници:
Председатели, зам. председатели и членове на Научен и Организационния комитет на конференцията


Конференцията ще обобщи, развие и предложи глобални иновативни практики за реформиране на образованието. Хуманистично измерение, интердисциплинарна и мултифункционална същност на предлаганите методологии, програми, курсове. Теоретични рамки и най-нови емпирични изследвания в конкретна област на академичното съдържание, преподавателски опит и методики на обучение (МВА/ВА програми и компетентности по: управление – лидерство – човешки капитал - предприемачество - икономика – бизнес). Бързо развиващите се дигитални трансформации в процеса на преподаване и учене, както и повишеното дистанционно (виртуално) взаимодействие в условията на пандемии, поставят на преоценка използваните форми, подходи и възможности за ефективно въздействие. Както и в предлагането на иновации за превръщане на идеите в успешни образователни проекти/.

 

Основни цели и направления

Конференцията ще обобщи, развие и предложи глобални иновативни практики за реформиране на образованието: неговото хуманистично измерение, но и разкриване на интердисциплинарната и мултифункционалната същност на предлаганите методологии, програми, курсове.

Ще очертае теоретичните рамки и най-новите емпирични изследвания в конкретна област на академичното съдържание, преподавателски опит и методики на обучение (МВА/ВА програми и компетентности по: управление – лидерство – човешки капитал - предприемачество - икономика – бизнес).

Ще отрази бързо развиващите се дигитални трансформации в процеса на преподаване и учене, както и повишеното дистанционно (виртуално) взаимодействие в условията на пандемии, поставящи на преоценка използваните форми, подходи и възможности за ефективно въздействие. Както и в предлагането на иновации за превръщане на идеите в успешни образователни проекти в следните направления:

1) Основополагащите академични ценности, свързани с предлагането на системни знания, на базата на класическите теории и класификации по актуални литературни източници, подчертаващи еволюцията на мисленето по значимите идеи и съответните им приноси по изучаваната дисциплина;

2) Използването на конкретен опит и мотивация за личностно развитие, като се създава подходяща среда за дискусия, формиране на умения за споделяне, обединяване, асоцииране и трансфериране на знания в симулирана/виртуална среда, носещи и умения за приложение към конкретни организации;

3) Двустранната ангажираност (преподавател - студент) в условията на специфично виртуално възприемане: групова, екипна или индивидуална диференциация за участие в разнообразен диапазон от форми, с отчитане на: а) креативното взаимодействие, подходите за осмисляне на знания и формиране на специфични умения за учене и комуникация в новата среда; б) конкретни инструменти и възможности за тяхната емпирична и приложна “транслация”, насочена за получаване на нови знания, ценности и поведение, стимулиращи личностното развитие в процеса на обучението – приложени за курсове и програми.

Примерни теми, въпроси за дискусия и интерпретация

Какво е отражението в методиките на преподаване и учене при новите условия на постоянно онлайн-обучение, при което на преден план излиза гъвкавостта, уменията на преподавателя и неговите възможности за многовариантно оценяване, но вече при ограниченост на средствата за лично въздействие?

С какво се променя контекста на триадата: теория – обучение – практика при трансфериране на знанията и определяне на методологичния фундамент на учебните програми, курсове или специализации?

И каква опасност съществува при новата обстановка на „затвореност“ на университетите да се принизят критериите по приложението на изследователската дейност в учебната зала и организациите, като неотменима част от преподавателския инструментариум?

Или в каква степен липсата на живия контакт с преподавателя и недостатъчното използване на широкия регистър от форми за въздействие ще се отрази върху: а) развитието на уменията за стратегическото мислене, но и лидерските нагласи на студентите; б) тяхната работа в индивидуални, но и екипни/групови проекти; в) при изготвянето на бакалавърски /магистърски тези – защита, демонстриране и оценка на придобитите знания/умения за преобразуване на реалната действителност?

Предназначение:

Посочените иновативни практики, подходи и методи в университетите ще спомогне за интегриране и споделяне на компетенциите, разширяващи възможностите и ролята им на глобални преподаватели, насочени както към дигитализиране на учебните програми, така и към привеждане на академичното им съдържание в съответствие с целите за устойчивото развитие на Образование 21-ви век. Предлагащи нови измерения в преподаването, ученето и лидерските практики на университетите, съдействащи за развитието на националните образователни политики.

Предложени и публикувани в издание от поредицата „Лидерство, общество, стратегически, визии“ (Серия 2022 (2)/ Leadership, Society, Strategic Visions (Series), ISSN 2603-4905 (print), 2022 (2) – LSSVS.

LSSVS предоставя форум за научни изследвания в областта на администрацията и управлението, различни аспекти от бизнеса, публичната сфера и тяхното въздействие върху обществото

Срокове за предложение, участие в конференция и процедура за предаване на разработката

Предложението на тема за участие се представя до 21 януари 2022 г. в рамките на 1000/1200 думи (анотация/обосновка ), като се обосновават намеренията и възможните иновативни акценти в разработката.

Авторите ще бъдат уведомени до 31 януари 2022 г. за приемането на техните предложения.

След участието в конференцията на 14 февруари 2022 г. материалите се оформят окончателно (в рамките на 1 месец – 14 март 2022 г., до 8-10 стр.) според изискванията и насоките за изпращане на ръкописи, посочени на https://administracija-i-upravlenie.nbu.bg/bg/publikacii-notuse/periodichno-izdanie/nasoki-za-oformqne-na-rykopisi

Всички материали преминават през процедурата за рецензиране, възможности за коригиране и препоръки за издаване, изпратени на https://administracija-i-upravlenie.nbu.bg/bg/publikacii-notuse/periodichno-izdanie/politika-za-recenzirane

Регистрация - краен срок: 21.01.2022 г.

 

Международна научно-практическа конференция
„Икономика и бизнес в постпандемичния свят“

 

9, 10 И 11 ЮЛИ 2021 ГОДИНА В БАЗА „МИНИ МАРИЦА ИЗТОК, СТАРОЗАГОРСКИ МИНЕРАЛНИ БАНИ, БЪЛГАРИЯ.“

 

Организатори на конференцията са Нов български университет - София, Център за оценка на риска по хранителната верига, към Министерство на земеделието храните и горите – София, Институт за наука, култура, изкуство и спорт – Куманово, МИТ Университет-Скопие, Университет УНИОН „Никола Тесла“ – Белград, факултет Ниш, Сърбия, Университет „Ян Кохановски“, Келце (Полша)

 
Работните панели на конференцията са:

  • Дигитализация в бизнеса и обществото- идеи,  подходи и модели за развитие
    • Мениджмънт, маркетинг, иновации и човешки капитал
    • Секторни политики: туризъм и логистика (състояние и перспективи)

/Работни езици - български и английски/

 

МЕЖДУНАРОДЕН НАУЧЕН КОМИТЕТ:

Председател:
доц. д-р инж. Ботьо Захаринов - председател

Членове:
проф. д-р Мариан Стефановски - Институт за наука, култура, изкуство и спорт- Скопие
доц. д-р Кристиян Хаджиев - ръководител на департамент „Администрация и управление“, НБУ
доц. д-р Ренета Димитрова - ръководител на департамент “Икономика“, НБУ
доц. д-р Артур Борчук - Университет „Ян Кохановски“, Келце, Полша
проф. д-р Благица Цекова - МИТ, Скопие, Македония
проф. д -р Людмила Мукова - Международно висше бизнес училище, София
доц. д-р Иван Мицич - Университет УНИОН „Никола Тесла“, Белград, Сърбия
гл. ас д-р Теодора Ризова- НБУ

 

 

ОРГАНИЗАЦИОНЕН КОМИТЕТ:

Председател:
доц. д-р инж. Ботьо  Захаринов

Членове:
доц. д-р Кристиян Хаджиев
доц. д-р Ренета Димитрова
доц. д-р Ангел Георгиев
доц. д-р Надя Маринова
доц. д-р инж. Кирил Радев
гл. ас. д-р Теодора Ризова

В срок до 20.06.2021 г. очакваме да депозирате заглавие, абстракт и ключови думи на докладите си на адрес trizova@nbu.bg, като попълните и заявката за участие.

Срок за предаване на докладите – 30.07.2021 г.

Изисквания към докладите.
Заявка за участие.
Програма на конференцията.

Международна практическа конференция

„Съвременните реалности – проблеми и перспективи“

27, 28 и 29 ноември 2020 година в база „Мини Марица изток, Старозагорски минерални бани, България.

Организатори на конференцията са Нов български университет - София, Център за оценка на риска по хранителната верига, към Министерство на земеделието храните и горите – София, Институт за наука, култура, изкуство и спорт – Куманово, МИТ Университет-Скопие, Университет УНИОН „Никола Тесла“ – Белград, факултет Ниш, Сърбия, Университет „Ян Кохановски“, Келце (Полша)

 

Работните панели на конференцията са:

 

  1. Социално-управленски практики;
  2. Икономически реалности;
  3. Глобалното общество;
  4. Дигитален свят;
  5. Бъдещето на туризма;
  6. Постерна сесия.

 

/Работни езици - български и английски/

 

 

Организационен и научен комитет:

 

1. Доц. д-р Ботьо Захаринов – Нов български университет – Председател на комитета

2. Проф. Мариян Стефановски – Институт за наука, култура, изкуство и спорт – Скопие

3. Доц. д-р Ренета Димитрова – ръководител на департамент „Икономика“

4. Доц. д-р Кристиян Хаджиев – ръководител на департамент „Администрация и управление“

5. Доц. д-р Артур Боркуч – Университет „Ян Кохановски“, Келце,Полша

6. Доц. д-р Надежда Димова – Нов български университет, София

7. Гл. ас. д-р Теодора Ризова – Нов български университет, София

8. Гл. ас. д-р Емил Калчев – Нов български университет, София

9. Гл. ас. д-р Ралица Димитрова – Нов български университет, София

10. Д-р Илиян Костов – зам.-директор на Център за оценка на риска по хранителната верига, МЗХГ, София

11. Д-р Миглена Пейчинова ЦОРХВ, МЗХГ София

12. Проф. Георги Георгиев д.в.м.н. – директор на Център за оценка на риска по хранителната верига,     Министерство на земеделието, храните и горите – София

13. Проф. д-р Благица Цекова – МИТ Университет, Скопие

14. Доц. д-р Иван Мичич – Университет УНИОН „Никола Тесла“ Белград, факултет Ниш, Р Сърбия

 

 

В срок до 05.11.2020 г. очакваме да депозирате заглавие, абстракт и ключови думи на докладите си на адрес trizova@nbu.bg, като попълните и заявката за участие.

Изисквания към докладите.

Заявка за участие.

Програма на конференцията.

 

 Международна научно-практическа конференция
             „Глобални проблеми и регионални решения“

 

28 и 29 ноември 2019 година в град Скопие,  Република Северна Македония – залата на хотел Буш.

Организатори на конференцията са Нов български университет- София, Център за оценка на риска по хранителната верига, към Министерство на земеделието храните и горите – София, Институт за наука, култура, изкуство и спорт – Скопие, МИТ Университет-Скопие и Агенция за храни и ветеринарство, Скопие.

Работните панели на конференцията са:

I. Икономика и мениджмънт;
II. Туризъм;
III. Храни и безопасност на храните;
IV. Опазване на околната среда;
V. Дигитални технологии;

Организационен и научен комитет:
1. доц. д-р Ботьо Захаринов- Нов български университет - председател на организационния комитет
2. проф. Мариян Стефановски – Институт за наука, култура, изкуство и спорт - Скопие
3. гл. ас. д-р  Теодора Ризова- Нов български университет, София
4. д-р Миглена Пейчинова – Център за оценка на риска по хранителната верига, София
5. д-р Снежана Тодорова - Център за оценка на риска по хранителната верига, София
6. Никола Савовски – Директор на Агенция за храни и ветеринарство, Скопие
7. проф. Георги Георгиев д.в.м.н. – директор на Център за оценка на риска по хранителната верига, към Министерство на земеделието храните и горите – София
8. Зоран Атанасов – директор на Агенция за храни и ветеринарство, Скопие.

В срок до 04.11.2019 г. очакваме  да депозирате заглавие, абстракт и ключови думи на докладите си на адрес trizova@nbu.bg, като попълните и заявката за участие.

Изисквания към докладите.

Заявка за участие.

Програма 1, 23, 4

 МАРКЕТИНГ В ДЕЙСТВИЕ

11.10.2019 г.

Програма на конференцията

 

ПОЧЕТЕН СЪВЕТ:

1. Проф. д-р Пламен Бочков – Ректор на НБУ 

2. Проф.  Антони Славински – Председател на настоятелството на НБУ

3. Д-р Георги Текев – Изпълнителен директор на НБУ 

4.Prof.Dr.Dr.Dr.h.c. Juhani Laurinkari, Eastern University of Finland, Finland

5.Prof. Dr. Markus Hanisch, Humboldt University of Berlin, Germany 

6.Prof.Dr. Gunnar Prause, Hochschule Wismar, Germany 

7.Проф. д-р. Диана Копева, УНСС 

НАУЧЕН И ОРГАНИЗАЦИОНЕН КОМИТЕТ: 

Председател: доц. д-р Надежда Димова 

Членове: доц. д-р Ренета Димитрова

доц. д-р Иван Боевски

гл.ас. д-р Димитър Трендафилов

гл.ас. д-р Стефания Темелкова

гл.ас. д-р Росица Накова

гл.ас. д-р Едуард Маринов

гл.ас. д-р Надя Ненкова 

гл.ас. д-р Елена Спасова

Технически секретари:

д-р Петър Арабаджийски

Елина Велева

Десислава Симеонова

Тематични направления:

1. Икономика и маркетинг

2. Нови подходи и тенденции в маркетинга 

3. Предизвикателства пред политиките в маркетинга

4. Управление на ритейла

5. Онлайн търговия и дигитален маркетинг

6. Брандът като дълготраен актив на компанията 

7. Маркетингова оценка на активите

8. Възвращаемост на инвестициите в маркетинга

 

Паралелна студентска сесия

Работен семинар за решаване на реални практически казуси, поставени от бизнеса.

Важни срокове:

Изпращане на заявките за участие

30 септември 2019 г.

Потвърждение приемането на доклада за участие

3 октомври 2019 г.

Внасяне на такса за правоучастие

8 октомври 2019 г. 

Изпращане на програмата на конференцията

8 октомври 2019 г. 

Регистрация на участниците в конференцията в НБУ, пленарна сесия и заседания по секции

11 октомври 2019 г. 

Изпращане на пълните текстове на докладите*

30 октомври 2019 г.

*Адрес за изпращане на заявките: marketingconf@nbu.bg

Такси

 

 

За докторанти

За студенти

Участие с доклад и лична презентация

80 лв.

60 лв.

безплатно

Участие с доклад и постер

60 лв.

40 лв.

N.A.

Банкова информация:

Титуляр: Нов български университет

 

ОББ Клон Света София, ул. Света София 7а

 

IBAN: BG44UBBS78271010551907

 

BIC: UBBSBGSF

 

Изисквания – доклади

Темплейт

Заявка за участие

 

 

АДРЕС ЗА КОРЕСПОНДЕНЦИЯ:

София, п.к. 1618

ул. “Монтевидео” № 21

Нов български университет,

департамент “Икономика”

тел: 02/8116042

 

Email: marketingconf@nbu.bg

 

ОРГАНИЗАТОРИТЕ СИ ЗАПАЗВАТ ПРАВОТО ДА НЕ ПУБЛИКУВАТ ДОКЛАДИ, КОИТО НЕ ОТГОВАРЯТ НА ИЗИСКВАНИЯТА.

КОНФЕРЕНЦИЯ

 „ИКОНОМИКАТА НА XXI ВЕК - КОРПОРАТИВНА, НАЦИОНАЛНА И МЕЖДУНАРОДНА“

 

София, 27 септември 2017 г.

Програма на конференцията 

Организатор:

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ - Департамент „Икономика”

 

ПОЧЕТЕН КОМИТЕТ

Проф. Антони Славински – Председател на Настоятелството на НБУ

Проф. д-р Пламен Бочков - Ректор на НБУ

Гл. ас. д-р Кирил Аврамов - Заместник-ректор по научноизследователската и международната дейност

Prof. Dr.Gunnar Prause - Tallinn University of Technology

Prof. Dr. phil. habil. Jürgen Plöhn – EBC Hochschule Hamburg

 

 

НАУЧЕН СЪВЕТ

Проф. д-р Радослав Цончев

Проф. д-р Събина Ракарова

Проф. д-р Иванка Данева

Доц. д-р Ренета Димитрова

Доц. д-р Станислава Георгиева

Доц. д-р Стефан Стефанов

Доц. д-р Надежда Димова

Доц. д-р Иван Боевски

 

ОРГАНИЗАЦИОНЕН КОМИТЕТ

Гл. ас. д-р Ралица Димитрова– Председател

Проф. д-р Иванка Данева

Доц. д-р Ренета Димитрова

Гл. ас. д-р Нигохос Канарян

Гл.ас.д-р Цветелина Маринова

Гл. ас. д-р Красимир Костенаров

Гл. ас. д-р Емил Калчев

Гл. ас. д-р Стефания Темелкова

Гл. ас. д-р Ирена Николова

Гл.ас.д-р Димитър Трендафилов

Гл.ас.д-р Надя Ненкова

ас.д-р Елена Спасова

 

СЕКЦИИ

  1. Икономически растеж, политики и социално развитие
  2. Финансови пазари, иновации и регулации
  3. Иновации в маркетинга и маркетинг на иновациите
  4. Корпоративни финанси и счетоводство
  5. Студентска секция

 

ТЕМАТИЧНИ НАУЧНИ НАПРАВЛЕНИЯ ОТ ВСИЧКИ ОБЛАСТИ НА ИКОНОМИКАТА, ФИНАНСИТЕ, СЧЕТОВОДСТВОТО:

Микро и макро рискове в икономиката.

Финансови институции и пазари.

Оценка на активи.

Счетоводството като информационна система.

Вътрешен контрол и одит.

Финансовият анализ в контекста на ефективния мениджмънт.

Капиталова структура.

Дивидента политика.

Сливания, поглъщания, корпоративни реструктурирания.

Международна търговия.

Международни финанси.

Институционална икономика.

Микро-икономически анализ.

Анализ на пазарните структури и пазарното регулиране.

Прилагане на математическото моделиране в икономическите изследвания.

Управление на маркетинговата дейност.

Маркетингови стратегии.

Маркетингови проучвания.

Маркетинг микс.

Онлайн маркетинг.

 

ПО-ВАЖНИ СРОКОВЕ

17 юли – 1 септември 2017 г. – Изпращане на заявките за участие

5 септември 2017 г. – Потвърждение приемането на доклада за участие

18 септември 2017 г. – Внасяне на такса за правоучастие

20 септември 2017 г. – Изпращане на програмата на конференцията

27 септември 2017 г. – Регистрация на участниците в конференцията в НБУ, пленарна сесия и заседания по секции

 

ИНФОРМАЦИЯ ЗА УЧАСТНИЦИТЕ

  1. Заявките за участие в конференцията и кратко резюме (до 1 стр.) на доклада на български и английски език да бъдат изпратени до 01.09.2017 г. на посочения в заявката адрес.
  2. Заявката за участие може да изтеглите от тук.
  3. Потвърждение за участие ще получите до 05.09.2017 г. на посочен от Вас e-mail.
  4. Докладите трябва да бъдат изпратени на електронен носител до 30 октомври 2017 на econconf@nbu.bg.
  5. Пълните изисквания за оформяне и предаване на докладите ще бъдат изпратени на авторите в .doc файл, след получаване на заявката за участие.
  6. Максималният брой доклади, с които може да участва всеки автор самостоятелно или в съавторство, е два.
  7. Резюмета на докладите на български и на английски език ще бъдат представени в печатен вид. Докладите ще бъдат разпространени в сборник на електронен носител. На всеки автор се предоставя 1 (един) екземпляр.
  8. Регистрацията на участниците ще се извърши в Нов български университет на 27.09.2017 г. от 8.30 до 9.30 ч.
  9. Откриване на конференцията – 9.30 ч. на 27.09.2017 г..
  10. Такса за правоучастие: 80 лв./участник, преведени по сметка на НБУ до 18.09.2017 г.
  11. Съавторите на докладите заплащат такса в размер на 50 лева, която включва сборник с доклади и доставка.
  12. Работни езици: български и английски.

 

Банкова информация:

Титуляр: Нов български университет

ОББ Клон Света София, ул. Света София 7а

IBAN: BG44UBBS78271010551907

BIC: UBBSBGSF

Основание: ИКОНОМИКАТА НА XXI ВЕК - КОРПОРАТИВНА, НАЦИОНАЛНА И МЕЖДУНАРОДНА

 

ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ДОКЛАДИТЕ

 

Техническите изисквания на докладите можете да изтеглите от тук.

 

НАСТАНЯВАНЕ

Очаквайте подробности.

КОНФЕРЕНЦИЯ „ИНОВАЦИИ В ИКОНОМИКАТА“

03.10.2015 г. от 09:30 ч.

Корпус 1, аудитория 409 „Проф. Петър Мутафчиев“

 

Организатор:
Департамент „Икономика“

 

Модератор:
доц. д-р Ренета Димитрова

Пленарен доклад:
проф. Gunnar Prause, Professor of International Business
Tallinn University of Technology

Участници от България, Канада, Кипър


Департамент „Икономика“ организира конференция на всеки две години.
Тази година на конференцията ще се дискутират широк набор теми в четири секции.

Програма на конференцията